sobota 17. května 2008

Význam jména Taši (Tashi)


01.12.2007
Prvně, když jsem si na stránkách Kanyapi dočetla, že se kocour jmenuje zvláštním jménem "Taši" , kterému jsem ani za mák nerozuměla, byla jsem pevně rozhodnuta, že kocourek se tak jmenovat nebude, neuměla jsem si představit, jak mu budu doma říkat, jak ho budu nazývat zdrobněle a jak ho budu kárat. Ve skutečnosti jsem si však na druhou stranu neuměla představit, jak Kanyapi (kterou jsem ještě v té době neznala a brala jsem ji jen jako chovatelku :o) ) řeknu, že "Taši" není "¨Taši" protože jsem ho přejmenovala......Nakonec to však dopadlo úplně jinak, při vyzvednutí kocourka jsem se zeptala na význam jména "Taši", každé jméno přeci musí mít význam... a při zjištění, že "Taši" znamená v TIBETŠTINĚ ŠTĚSTÍ, neodolala jsem, nehledě na to, že je Kanyapi je tak skvělá chovatelka, že by si ani přejmenování svého mazla nezasloužila.Dnes když našeho "malého" mazla chválím, říkám mu "Tašíku" a když se na něj zlobím, říkám mu "Takeši" (ve skutečnosi tohle oslovení vymyslel Lukáš). Dnes jsem šťastná, že Taši není přejmenovaný, sice se nám k sobě kočičáci jmenovitě moc nehodí, ale to vůbec nevadí :o) Jinak právě náš Taši zbožňuje tašky, obzvlášť papírové (to víte ekolog :o) a někdy i ty igelitové, moc rád si v nich lebedí a hraje :o))

Žádné komentáře: